Oplossingen

Personeelstekort? Bied zelfservice!

Personeelstekort is een probleem dat in iedere branche duidelijk merkbaar is. De afgelopen jaren is de krapte op de arbeidsmarkt steeds verder toegenomen. Zelfservice kan een oplossing zijn.

De arbeidskrapte heeft ervoor gezorgd dat er afgelopen jaar een nieuw record is verbroken. Per 100 werkzoekenden waren er 126 vacatures beschikbaar. Dat blijkt uit cijfers van het CBS met aan het eind van 2021 een recordaantal van 371.000 openstaande vacatures. Hierdoor worden betrokkenen gedwongen creatief op dit probleem in te spelen.

Eén van de oplossingen hiervoor is het aanbieden van zelfservice aan gasten op locatie. Door gasten zelf hun producten te laten scannen of uit een automaat te halen en te laten afrekenen is er aanzienlijk minder personeel nodig. En het personeel dat eventueel nodig is, kan veel efficiënter worden ingezet. Zelfservice neemt steeds meer de overhand op locaties als supermarkten en zelfs in de retail.

Twelve zegt met zelfservice bestel-/betaaloplossingen in de vorm van QR-bestellen/banqueting, de Vending machine en de Zelfservice kassa de ideale uitkomst te bieden. Door gebruik te maken van deze oplossingen kunnen te allen tijde producten worden aangeboden zonder personeel nodig te hebben om de kassa te bedienen. Zo wordt geen omzet misgelopen, krijgen gasten toch de beste service en is het een antwoord op personeelstekorten.

Nieuwsbank banner