Deskundigheden

Doe een beroep op hun deskundigheid

In veel toeleverende bedrijven voor werkplekken, gebouwbeheer en werkomgeving schuilt een grote hoeveelheid deskundigheid, waar facilitair verantwoordelijken veel profijt van kunnen hebben. Deskundigheid waar zij raad en daad aan kunnen ontlenen. Uiteraard moeten de toeleveranciers hun deskundigheid dan wel kunnen presenteren, terwijl de facilitair verantwoordelijken voor deze deskundigheid open moeten staan. Daarom gingen de medewerkers van het Facilitair Journaal op zoek naar deze deskundigheden op de verschillende vakgebieden en bundelden deze in een overzicht, dat met de bezoekers van deze website wordt gedeeld in de subrubriek Deskundigheden.

Op basis van dit overzicht is het digitale evenement Deskundigheden gebaseerd. De bedoeling is dat, gedurende 3 dagen alle bezoekers van het Facilitair Journaal onbeperkt kennis kunnen maken met deze deskundigheden en hun deskundigen. Anoniem, op afstand en altijd vrijblijvend. Bovendien kunnen zij met een aantal van deze deskundigen spreken, informatie aanvragen, in contact komen of gewoon luisteren en kijken naar deze deskundigen. Daarbij komen zij in aanraking met veel deskundigheden, waar zij nooit bij stil hebben gestaan, van hebben gehoord of aan gedacht. En waarom ook, want veel van deze deskundigheden vormen een terra incognito.

De opzet van het digitale evenement voor deskundigheden is eenvoudig, omdat bezoekers van de website het evenement vanaf hun eigen werkplek kunnen volgen. Gedurende 3 dagen hebben zij onbeperkt toegang tot het evenement, dat is opgenomen in het menu van het Facilitair Journaal. Enige voorwaarde is dat bezoekers zijn ingelogd voor de website. In het digitale evenement staan alle deelnemers keurig gerangschikt en voorzien van een bericht. Bezoekers die meer willen weten, klikken op het bericht en komen dan uit bij de kennisbijdrage. Deze kan bestaan uit een tekst, video, lezing, podcast, blog, etc. Iedere vorm is denkbaar en is de keuze van de deskundige. Vervolgens kunnen de bezoekers de volgende keuzes maken:

  1. Zij willen de deskundige persoonlijk spreken en gaan door middel van een spreek-luisterverbinding naar diens digitale ontvangstruimte.
  2. Zij willen de deskundige alleen spreken door met de persoon te chatten.
  3. Zij hebben alleen een vraag en stellen die aan de deskundige. Vervolgens gaan zij verder en ontvangen dan op hun mail een antwoord.
  4. Zij willen meer informatie en vragen een informatiepakket aan.
  5. Zij weten voldoende en gaan terug naar het hoofdmenu om naar het volgende bericht te gaan.


Alle evenementen worden gehouden van woensdag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Deelnemende bedrijven zijn gedurende de uren van openstelling bereikbaar via een spreek-luisterverbinding, zoals Teams, Zoom of Skype. Verder zijn er participerende bedrijven, die niet meedoen met een spreek-luisterverbinding, maar aan wie wel vragen gesteld kunnen worden of informatie gevraagd.

Daarnaast zijn er de deelhebbende deelnemers met wie enkel door middel van ‘Meer informatie’ in contact gekomen kan worden. Zoals de lezers van het Facilitair Journaal gewoon zijn, zijn alle deelnemende bedrijven overzichtelijk gerangschikt. Gedurende de dagen van een digitaal evenement kunnen bezoekers aan de hand van de berichten in het overzicht van de desbetreffende rubriek op hun gemak kijken welke bijdrage zij willen lezen. Bezoekers dienen daarvoor wel op de website te zijn ingelogd. Voor het overige zijn er geen beperkingen om alles in te zien of contact te leggen met de deelhebbende aanleveraars van de bijdragen.