Kennisoverdracht

Verrijk uzelf door kennisoverdracht

Veel toeleveranciers voor werkplekken, gebouwbeheer en werkomgeving beschikken over een bijna onuitputtelijk reservoir aan kennis. Geen wonder, want iedere dag opnieuw vullen zij hun kennis weer aan met hun (klant)ervaringen. Veel van deze kennis komt nooit bij hun (toekomstige) relaties, want hoe zouden die moeten weten dat deze kennis bestaat anders dan via het Facilitair Journaal? Iedere werkdag spannen de medewerkers van het Facilitair Journaal zich in om deze kennis aan de oppervlakte te brengen en te zorgen, dat bezoekers van de website deze kunnen delen.

De bedoeling van dit digitale evenement voor kennisoverdracht is om gedurende 3 dagen alle bezoekers van de onbeperkt kennis te laten maken met wat de kennisbijdragen in de media Facilitair Journaal door het gehele jaar aan zijn vaste bezoekers aanbiedt.

Naast wat de aanleveraars van bijdragen met hun specialiteit, kennis en producten/diensten aanbieden, bestaat deze ook uit de veelzijdigheid van het aanbod op de website als platform voor de verantwoordelijken in het Nederlandse taalgebied op het gebied van werkplekken, gebouwbeheer en werkomgeving.

De opzet van het digitale evenement voor kennisoverdracht is eenvoudig, omdat bezoekers van de website dit vanaf hun eigen werkplek kunnen volgen. Gedurende 3 dagen hebben zij onbeperkt toegang tot het evenement, dat is opgenomen in het menu van het Facilitair Journaal. De enige voorwaarde voor toegang is dat bezoekers zijn ingelogd voor de website. In het digitale evenement staan alle deelnemers keurig gerangschikt en ingeleid door een bericht. Bezoekers die meer willen weten, klikken op het bericht en komen dan uit bij de kennisbijdrage. Deze kan bestaan uit een tekst, video, lezing, podcast, blog, etc. Iedere vorm is denkbaar en is de keuze van de kennisdeler. Vervolgens kunnen de bezoekers de volgende keuzes maken:

  1. Zij willen de kennisdeler persoonlijk spreken en gaan door middel van een spreek-luisterverbinding naar diens digitale ontvangstruimte.
  2. Zij willen de kennisdeler alleen spreken door met de persoon te chatten.
  3. Zij hebben alleen een vraag en stellen die aan de kennisdeler. Vervolgens gaan zij verder en ontvangen dan op hun mail een antwoord.
  4. Zij willen meer informatie en vragen een informatiepakket aan.
  5. Zij weten voldoende en gaan terug naar het hoofdmenu om naar het volgende bericht te gaan.


Alle evenementen worden gehouden van woensdag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Deelnemende bedrijven zijn gedurende de uren van openstelling bereikbaar via een spreek-luisterverbinding, zoals Teams, Zoom of Skype. Verder zijn er participerende bedrijven, die niet meedoen met een spreek-luisterverbinding, maar aan wie wel vragen gesteld kunnen worden of informatie gevraagd.

Daarnaast zijn er de deelhebbende deelnemers met wie enkel door middel van ‘Meer informatie’ in contact gekomen kan worden. Zoals de lezers van het Facilitair Journaal gewoon zijn, zijn alle deelnemende bedrijven overzichtelijk gerangschikt. Gedurende de dagen van een digitaal evenement kunnen bezoekers aan de hand van de berichten in het overzicht van de desbetreffende rubriek op hun gemak kijken welke bijdrage zij willen lezen. Uiteraard dienen bezoekers daarvoor wel op de website te zijn ingelogd. Voor het overige zijn er geen beperkingen om alles in te zien of contact te leggen met de deelhebbende aanleveraars van de bijdragen.