Hospitality

Nieuw hospitality label op de Dag van de Receptionist(e)

Op woensdag 12 mei, de tweede woensdag van mei, was het de Dag van de Receptionist(e). Deze dag is internationaal uitgeroepen om receptionisten meer erkenning en waardering te geven. Op deze d...

Coronaveilig de bierglazen reinigen

Een perfect biertje tappen lijkt niet ingewikkeld maar daar komt meer bij kijken dan je aanvankelijk zou denken. Niet alleen het tappen zelf moet goed gebeuren maar ook het glas moet onbeschad...

Heeft u al een specialist voor corona gastvrijheid?

Er is een nieuwe functie geboren. De Safety Host. Hij/zij is getraind in de algemene hygiëne- en veiligheidsrichtlijnen van het RIVM en in hospitalitygedrag. Buiten lichte schoonmaakactiviteit...

Digitaal en gastvrij gaan prima samen

Voorheen was het eenvoudig om een gastvrije organisatie te zijn. De deuren open, een goed verzorgde entree en ontvangstruimte en medewerkers met een geïnteresseerde glimlach was eigenlijk alle...

Laura de la Mar: Het geheim van de gastvrijheid

Het tweede boek van gastvrijheidsexpert Laura de la Mar is een feit. In ‘Het geheim van gastvrijheid’ neemt zij je mee in een reis door nieuwe inzichten, inspiratie en interviews met opvallend...

André Troost geeft keiharde tips voor horecapersoneel

Als mystery guest hing André Troost op jouw terras, at in jouw restaurant en sliep in jouw hotel. In zijn nieuwe boek beschrijft hij zijn bevindingen over het contact met de horecamedewerkers....

Het creëren van hospitality: verwarrend eenvoudig?

Voor de vijfde maal op rij verwelkomde de organisatie The Power of Hospitality ongeveer 200 gasten uit heel het land voor een inspirerend middagprogramma, dit keer in het markante gebouw van o...

Hospitality, meer dan een hype?

Hospitality, gastvrijheid, klantbeleving, ‘the guest journey’, zo maar een aantal van de veel gehoorde termen waar op dit moment over wordt gesproken binnen het facilitaire werkveld. Maar wat ...

MOT met je klant

Onze economie is de laatste jaren sterk veranderd. Naast goederen en diensten worden nu steeds vaker emoties, ervaringen en sensaties verkocht. Meer dan voorheen worden producten en services o...

Oprechte glimlach maakt het verschil

Wie aan gastvrijheid denkt, benoemt vaak de glimlach als één van de eigenschappen die daaraan bijdragen. Wanneer u de definitie van de ‘glimlach’ opzoekt zult u uitkomen op ’een fysiologische ...

Hoe gastvrij bent u eigenlijk?

Duidelijk is dat het begrip gastvrijheid de nodige aandacht heeft binnen zorgorganisaties en dat u er eigenlijk wel ‘iets mee zou moeten’ als facilitair verantwoordelijke. Maar wat? En waarom ...

Het duurzame DNA van Eneco

Eneco is gehuisvest in een duurzaam kantoor, waarin ook volop aandacht is voor de mensen die er werken en op bezoek komen. Marcel Boltjes, Hoofd Hospitality bij Eneco, vertelt over twee thema’...

Facilitaire zaken legt de rode loper uit

Facilitaire medewerkers zijn ‘de smeerolie’ van het bedrijf en een zeer belangrijke partij als het gaat om uitdragen van gastvrijheid. Zij kunnen en moeten het verschil maken. In steeds meer b...

Veilig gastvrij in vier tips

Hoe biedt u als organisatie uw gasten een optimale beleving? En hoe zorgt u tegelijkertijd dat de veiligheid gewaarborgd blijft? Simpel: bepaal uw imago, richt de receptie in naar taak, begele...

7-west

Ineens lig je in het ziekenhuis. Nooit leuk natuurlijk, maar noodzakelijk. En als je na een paar weken weer opknapt, maar je moet voor genezing nog weken in het ziekenhuis blijven, ga je met j...

Vier gastvrije trends voor 2014

Daar zit je dan. Het jaarplan heeft al heel wat zweetdruppels gekost. Maar met het thema gastvrijheid lukt het niet echt. We hebben dit jaar al wel een training gehad maar daarmee nog niet het...

Wie ga je verbazen?

Ruim op tijd kom ik aan bij de vergaderlocatie waar ik een klant voor een overleg ga ontmoeten. Behalve een koffiecorner zijn er ook werkplekken. Een groot reclamebord bij de ingang vertelt me...

Klantbeleving? Durf te verbinden!

Hospitality, hostmanship en klantbeleving vanuit een andere invalshoek bekijken, dat is de wens die Annemiek de Meulmeester en Rianne Kuik naar elkaar uitspraken in de voorbereiding op dit sec...

Hoe combineert u gastvrijheid en beveiliging?

Toegangscontrole is al lang niet meer alleen kijken naar wie er binnenkomt en wie er naar buiten toe gaat. Niet alleen heeft een beveiliger de taak om een kantoorpand veilig te houden, maar ve...

Nederland kan veel gastvrijer

Er wordt in Nederland veel geschreven en gepraat over gastvrijheid, maar wat is nu eigenlijk gastvrijheid? Is gastvrijheid een oprechte lach door de receptioniste bij het betreden van een kant...