Communicatie

Hoe en waarom Hybride werken

Sinds de Corona pandemie en de intelligente Lock down in Nederland het gevolg waren, werd zoveel als mogelijk thuiswerken een noodzaak. Het was net dat ene zetje dat Nederland nog nodig had om...

Een pagersysteem als oplossing voor social distance

Inmiddels zijn buzzers oftewel pagers een bekend fenomeen. Gedurende de corona-periode is het zelfs een oplossing om te overleven. Horeca-ondernemers, retailers, logistieke centra en ook zorgc...

Communicatie over coronamaatregelen

De ontwikkelingen in de strijd tegen het coronavirus zijn snel gegaan. Er zijn inmiddels maatregelen versoepeld maar ook weer nieuwe maatregelen bijgekomen. Hoe communiceer je deze maatregelen...

Het belang van pictogrammen

Pictogrammen komen wij overal tegen. Op tv, internet, op straat en in gebouwen. Men neemt dit communicatiemiddel voor lief hoewel dit een sterke manier is van complexe boodschappen te communic...

Interne communicatie tijdens corona

Door de coronacrisis staan ondernemers wereldwijd voor nieuwe uitdagingen, maar de crisis levert ook nieuwe inzichten op. Uit een bevraging van Bepublic Group onder ruim honderd Belgische bedr...

Protocolvertaler voor communicatie

Wanneer systeemintegratoren plannen maken voor factory-to-building integratie, worden ze doorgaans geconfronteerd met een heterogene en uitdagende communicatiesituatie. Door te zorgen voor een...

Effectief de reboarding communiceren

Ondanks dat veel maatregelen met betrekking tot Covid-19 in Nederland versoepeld zijn, geldt het advies om zoveel mogelijk thuis te werken nog steeds. Veel organisaties hebben aangekondigd pas...

Levensecht, persoonlijk digitaal contact

In de huidige tijd werken we veel op afstand. Dat is aan de ene kant fijn, aan de andere kant heeft het ook beperkingen. We zien elkaar wel, maar ook weer niet écht. Dankzij digitale communica...

Anderhalve-meter-zorg

In een tijd dat Covid-19 vergaande gevolgen heeft voor de bedrijfsvoering van zorgorganisaties, biedt dit platform, op een heldere manier, handvatten voor de anderhalve-meter-maatschappij. Het...

Hoe face-to-face communiceren?

In tijden van corona is het met elkaar communiceren een stuk moeilijker gemaakt. Met een goede intercominstallatie kan dit worden opgelost. In acht nemend de regelgeving moet dit wel handenvri...

Hoe te zorgen voor een betere verstaanbaarheid?

Allerlei soorten schermen zorgen voor veiligheid, maar beperken het horen en de verstaanbaarheid. Een handsfree intercom systeem zorgt voor een heel natuurlijke conversatie tussen de bezoeker ...

Houd afstand op het werk spel

Je kunt als organisatie de bureaus uit elkaar zetten, maximaal aantal medewerkers binnen laten en door signing bezoekers instrueren om afstand te houden. Maar dit is niet genoeg! Want het zit ...

Kop op met mechanische schouderklop

De liefste machine die je ooit hebt ontmoet, die doet wat geen enkele andere machine kan: een felbegeerd schouderklopje geven. De huidhonger kan subliem gestild worden. Met wat aandacht en waa...

Maak van de medewerker een mededenker

Om als bedrijf te overleven in snel veranderende tijden heb je een wendbare organisatie nodig. Dat bereik je met een duidelijke visie en door processen en organisatievorm kritisch te beki...

Rem op zakelijke WhatsApp

Is de populariteit van WhatsApp op de werkvloer verleden tijd? Er wordt geklaagd over de inzet van deze digitale mogelijkheid voor interne communicatie. En sinds strengere regels op het gebied...

MBO’ers krijgen les van specialisten via instagram

91 procent van MBO-studenten, die zich specialiseren in verschillende onderdelen van (duurzaam) bouwen, heeft behoefte aan aanvullend praktijkonderwijs van vakspecialisten. Dit blijkt uit onde...

In 7 stappen naar 7 contactmomenten

Natuurlijk is het geen exacte wetenschap, maar uit onderzoek blijkt dat er gemiddeld 7 contactmomenten nodig zijn voordat iemand besluit tot aanschaf van een product of dienst over te gaan. In...

Social media en acquisitie

Een bedrijf kan om verschillende redenen social media inzetten. Bijvoorbeeld om naamsbekendheid te vergroten of om contact te onderhouden met relaties. Meer uit het acquisitieproces halen kan ...

Nog beter luisteren naar de klant

Facility managers staan altijd voor nieuwe vraagstukken en ontwikkelingen als het gaat om het faciliteren van de interne klant op het gebied van huisvesting, facilitaire diensten en aanverwant...

Adequate communicatie bij beveiliging

Agressie in de samenleving krijgt in toenemende mate een openlijker karakter. Steeds vaker verschijnen er artikelen in kranten met voorbeelden van agressief gedrag van bezoekers in gebouwen, o...