Afrekensystemen

Basiskennis Afrekensystemen Een afrekensysteem is een systeem waarmee een product wordt afgerekend, ook wel kassasysteem genoemd. In dit document worden beide systemen als afrekensystee...

Eenvoudig QR-bestellen aan tafel

Kies voor veiligheid en gezondheid, laat jouw gasten via hun eigen smartphone bestellen en betalen.  Na het eenvoudig bestellen aan tafel via de QR-code, haalt de gast de bestelling op bij een...

Mobiele kassa en betaalautomaat in één

Met een mobiele Multipay kassa en betaalautomaat in één, rekenen bezoekers, patiënten en gasten eenvoudig producten en of maaltijden af met contactloze bankkaart, medewerkers - en/of gastenpas...

Afrekensysteem: alle betaalmiddelen mogelijk?

Bij de meeste afrekensystemen kun je kiezen welke betaalmiddelen je als merchant wilt accepteren. Wil men veilig, snel en betrouwbaar af kunnen rekenen, dan heeft cashless betalen absoluut ...

Verschil afrekensysteem en kassasysteem

Een kassasysteem focust zich op het efficiënt en gebruiksvriendelijk maken van bemande kassa’s. Dit betreffen veelal kassa’s bij een kantine of repro. U kunt zich wellicht voorstellen dat niet...

Welke hard- en software horen bij een afrekensysteem?

Voor de hardware moet u denken aan: Kaartlezers; Met of zonder (saldo) scherm -  Ingebouwd (OEM) of desktopOpwaardeermachinesKaartuitgiftemachines (voor pre-paid kaarten bijvoorbeeld) ...

Maakt het uit voor welke sector het afrekensysteem bestem...

In principe is een afrekensysteem bruikbaar voor elke organisatie die meerdere Point-of-Sale (POS) heeft. Dit kan een onderwijsinstelling betreffen, een overheidsinstelling, zorginstelling of ...

Waarom een afrekensysteem? Voor- en nadelen?

Voordelen van een afrekensysteem: Veilig voor de organisatie; er is geen contactgeld meer in de organisatie dus minder diefstal- en fraudegevoelig. Gebruiksvriendelijk voor de gebruike...

Toegang zonder gedoe voor medewerkers

In een vorig artikel is ingegaan op de technische aspecten bij de keuze voor een chipkaart die gebruikt kan worden om diverse applicaties in een organisatie te ontsluiten. Dit zogenaamde multi...

Hoe medewerkers zonder gedoe toegang krijgen tot…

In een reeks van drie artikelen wordt ingegaan in op de technische en organisatorische aspecten van de selectie en invoering van een multifunctioneel chipkaartsysteem (mfc) binnen bedrijven en...

Vraag je servies wat je lunch kost…

Werknemers in Nederland krijgen steeds meer ruimte om hun werktijden zelf in te delen en hun eigen werkplek te kiezen. Naast kantoorruimtes worden nu ook bedrijfsrestaurants flexibel ingericht...

Onbemande kassa’s in opmars

Moderne afrekensystemen kunnen de efficiëntie en de gastvrijheid van bedrijfsrestaurants aanzienlijk verhogen. Daarnaast is het met zulke systemen mogelijk te besparen op personeelskosten, wac...