De informatie en kennis voor facilitair verantwoordelijken of gebouwbeheerders op deze website is kosteloos, mede dankzij de deskundigheid van onderstaande bedrijven:
Afvaloplossingen Lune
Werkplekoplossingen Design Djunky
Liftmanagement Liftinsight
Interieurbeplanting Klerk Bloemsierkunst en Interieurbeplanting, De
Kantoormeubilair Viasit Brositzmbel
Energiebesparing OptiVolt
Integrale groenzorg VDBH west
Lockerinrichting Lockerfabriek, de
Bekers Cupbliss
Werkplekinrichting ErgoDirect International
Bouwtechnologieën Honeywell Building Solutions

CONTACT / MEDIAKAART FACILITAIR JOURNAAL

De onafhankelijke samengestelde media van het Facilitair Journaal bestaan uit een tweewekelijks, schriftelijk tijdschrift, een wekelijks verschijnend E-zine en een website, die 24/7 wordt bijgehouden. Doel is de verspreiding van informatie en kennis op het gebied van facilitair management en gebouwbeheer in het Nederlandse taalgebied.

Hun inhoud bestaat uit een redactioneel en commercieel deel. In deze mediakaart staan de verschillende onderdelen van dit mediaconcept uitgebreid toegelicht.

De doelgroep van het Facilitair Journaal bestaat uit abonnees, (oud-)bezoekers en geregistreerden van de jaarlijkse vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer; de facilitair verantwoordelijken en gebouwbeheerders, die zich voor de website registreerden; en de anonieme bezoekers van zijn website, die verantwoordelijk zijn voor het facilitair management en gebouwbeheer in hun organisatie.

Zij zijn werkzaam bij bedrijven, overheden alsmede in de zorg en het onderwijs. Samen oefenen zij meer dan 1.000 verschillende functies uit. Zie ook het Bezoekersprofiel 2020 van de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer.

De media van het Facilitair Journaal worden zowel digitaal als schriftelijk rechtstreeks verspreid onder bijna 90.000 geregistreerde professionals op het gebied van facilitair management en gebouwbeheer. Zij jaarlijks zijn (mede-)verantwoordelijk voor de bestelling tientallen miljarden euro’s. Van bijna 70.000 van hen beschikt de uitgever over het persoonlijke of zakelijke e-mailadres; van de overige ruim 20.000 beschikt hij alleen over het zakelijke adres. De meeste van deze personen bezochten een of meerdere edities van de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer en/of registreerden zich daarvoor.

Daarnaast bevinden zich onder deze facilitair verantwoordelijken en gebouwbeheerders de abonnees en bezoekers, die zich linea recta voor de website registreerden.

Bovenop de directe verspreiding van de media van het Facilitair Journaal worden de media iedere week gelezen door meer dan 10.000 unieke bezoekers van de website. Onder hen duizenden ongeregistreerde, anonieme bezoekers, waarvan de uitgever geen gegevens heeft.

Het Facilitair Journaal heeft een onafhankelijke hoofdredactie, die verantwoordelijk is voor de redactionele bijdragen. Daaronder valt de inhoud, die naar hun beste vermogen op inhoud, betrouwbaarheid en neutraliteit is beoordeeld, aan de hand van een redactiestatuut. De onder hen geplaatste redactie is niet commercieel gestuurd, noch is voor plaatsing door derden betaald.

De hoofdredactie bestaat uit Henny Brullemans en Ton Rooijakkers. Beiden zijn bereikbaar via uitgeverij HoLaPress Communicatie. Hebt u nieuws, kennis of andere relevantie informatie voor publicatie in de media Facilitair Journaal? Stuur deze dan uitsluitend via www.nieuwsbank.facilitairjournaal.nl

HoLaPress Communicatie is organisator van vakbeurzen en uitgeverij van vakbladen. Naast de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer in Nederland en België, waarvan de Nederlandse editie in 2018 haar 20 jarig jubileum vierde, zijn onder meer de media Facilitair Journaal, het vakblad Riolering en het Kenniscentrum Facilitair management en Gebouwbeheer producties van het bedrijf.

Ons bezoekadres van HoLaPress Communicatie is Kluizerdijk 1, 5554 XA Valkenswaard. Ons postadres is Postbus 130, 5550 AV Valkenswaard. Wij zijn bereikbaar op tel. 040 – 20 86 000 of per mail: info@holapress.com. Meer informatie is te vinden op www.holapress.com.

Zusterorganisatie HoLaPress Congresbureau organiseert zowel de Kennisdagen als de Kennistafels Facilitair management & Gebouwbeheer.

De media van het Facilitair Journaal is voor aanbieders van diensten en producten voor beheerders van werkplekken en gebouwbeheer dé weg naar hun eindgebruikers. Waar deze naar op zoek zijn, valt af te leiden uit de rubriek dossiers op deze website. Daaronder aandacht voor deze boodschap onder meer dan 65.000 professionele verantwoordelijken in de sector van het facilitair management en gebouwbeheer in het Nederlandse taalgebied.

De aandacht voor de boodschap leidt tot een aantal leads onder de meer dan 65.000 professionals, die deze boodschap op hun (persoonlijke e-mail)adres toegestuurd krijgen. Verreweg het grootste deel van hen bezocht een of meerdere van de afgelopen 5 edities van de jaarlijkse vakbeurs voor Facilitair management & Gebouwbeheer, en is geregistreerd bij en/of geabonneerd op het Facilitair Journaal.

Advertenties

In het Facilitair Journaal kunnen ingezonden mededelingen worden opgenomen die geheel door derden zijn ingevuld.

Deze commerciële boodschappen worden tegen betaling geplaatst.

Er zijn 5 soorten advertenties:

Achterpagina advertentie

Met 1/1 adverteren op de meest prominente plaats in het Facilitair Journaal? Vanzelfsprekend op de achterpagina. Het mediatraject houdt in, dat uw boodschap altijd als eerste wordt getoond aan de (tien)duizenden lezers, die het gedigitaliseerde nummer inkijken..

Prijs € 1.850,-

Cartoon advertentie

Adverteren was nog nooit zo leuk! Onze cartoonist Bob Powers maakt op een originele wijze werk van uw boodschap. Met het publicatietraject is aandacht gegarandeerd:

  • Melding in het E-zine van de week van verschijning
  • Opname in het digitale cartoonregister.
  • Publicatie in de jaarlijkse cartoonuitgave voor abonnees, adverteerders en andere relaties van de Media Facilitair Journaal.
  • Mee dan levensgrote wandafscheiding op de jaarlijkse vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer.

Prijs € 2.000,-

Sectorkatern advertentie

Het Facilitair Journaal onderscheidt een drietal (semi-)publieke sectoren: overheid, onderwijs en zorg. Adverteren in een van deze sectorkaternen brengt u direct onder de aandacht van de facilitaire verantwoordelijken in deze specifieke sectoren.

Het mediatraject houdt in, dat uw boodschap altijd als eerste wordt getoond aan de (tien)duizenden lezers, die dit sectorkatern gedurende één jaar inkijken.

Prijs per ¼ pagina (€ 560,-), ½ pagina (€ 935,-) of 1/1 pagina (€ 1.560)

Themakatern advertentie

Het facilitair Journaal deelt kennis in de vorm van thematisch katernen, die op basis van de inhoud van een dossier worden samengesteld. Deze bijdragen ondersteunen uw boodschap.

Het mediatraject houdt in, dat uw boodschap altijd als eerste wordt getoond aan de (tien)duizenden lezers, die dit themakatern gedurende één jaar inkijken.

Prijs per ¼ pagina (€ 560,-), ½ pagina (€ 935,-) of 1/1 pagina (€ 1.560)

Standaard advertentie

Uw boodschap verpakt in een pakkende advertentie? In diverse formaten laat u de facilitaire professionals kennis maken met uw bedrijf, product of dienst. Altijd vergezeld van tenminste één toepasselijke, redactionele bijdrage.

Prijs per ¼ pagina (€ 560,-), ½ pagina (€ 935,-), 1/1 pagina (€ 1.560) of 2/1 pagina (€ 2.184)

Banners

Door middel van banners nemen de facilitair verantwoordelijken en ge bouwbeheerders rechtstreeks contact op met toeleveranciers. Zij voelen zich aangetrokken door hun deskundigheid, hebben behoefte aan hun diensten of producten, dan wel oriënteren zij zich met hun informatie en

kennis op de mogelijkheden. In alle gevallen leggen zij vanuit een positieve verwachting contact met de adverteerder. Deze contacten, webleads geheten, leiden in een aantal gevallen tot prospects, zoals ook gebeurt op de jaarlijkse vakbeurs Facilitair & gebouwbeheer.

De banners onderscheiden zich op de volgende punten:

  1. Resultaatverplichting met garantie. De uitgever verplicht zich ertoe om gemiddeld per contractmaand minimaal 10 webleads voor de adverteerder te genereren. Voor het percentage, dat de uitgever daarin niet slaagt, zal na afloop van de contractperiode procentueel de prijs van de banner worden terug betaald.
  2. De uitgelezen kwaliteit van de webleads. De meeste bezoekers van de Media Facilitair Journaal bezochten een of meerdere edities van de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer, abonneerden zich op of registreerden zich voor het Facilitair Journaal; en/of zijn verantwoordelijk voor het facilitair management en gebouwbeheer in hun organisatie; en uiteraard hun collega’s.
  3. Mediabrede plaatsing. Niet alleen lopen de banners in vrijwel alle rubrieken mee, maar wordt voor hen ook aandacht gegenereerd in het schriftelijke Facilitair Journaal, de e-zines en de katernen. Zo krijgen banners maximale belangstelling onder de bezoekers van de Media Facilitair Journaal.
  4. Vaste contractperiode. Het plaatsen van een banner gebeurt op basis van een half of een heel jaar. Daarvoor betaalt de adverteerder respectievelijk € 1.500,- en € 2.500,-, ex. btw. Ongeacht het resultaat, al zorgt de garantie van de resultaatverplichting er voor dat de adverteerder altijd een minimaal rendement heeft.
  5. Bescherming van de adverteerders tegen prijsverhoging en de garantie van een plaats (omdat het aantal webleads beperkt is, moet het aantal banners beperkt zijn). Een banner wordt op basis van een abonnement afgesloten. Ieder contract voor een banner kan altijd tot twee maanden voor einde contractdatum worden opgezegd, zodat de adverteerder zijn plaatsing zelf beheert.
  6. Wisselingen per kwartaal. Iedere adverteerder heeft het recht om per kwartaal van banner te verwisselen. Drie keer voor een jaarabonnee; een keer voor een half jaarabonnee. Ter afwisseling van de boodschap, als inzet van een campagne of gewoon omdat het kan.

Wilt u een banner plaatsen of hebt u belangstelling er een te plaatsen, neem dan vrijblijvend contact op met uw communicatie-adviseur
edwin.vd.ven@facilitairjournaal.nl.

Communicatie-abonnementen

Wie kennis en informatie wil delen, wil dat met zoveel mogelijk belangstellenden doen. Daarom biedt de uitgever aan kennis- en informatiedelers communicatie-abonnementen voor een aantal onderdelen aan. Met zo’n abonnement krijgen de gedeelde kennis en informatie gedurende één jaar, op wisselende momenten en bij verschillende facilitair verantwoordelijken

aandacht. Ieder communicatie-abonnement omvat een apart communicatie-traject, dat wordt afgelegd met een door de abonnee opgegeven url van een boodschap op zijn website. De uitgever genereert via de media van het Facilitair Journaal aandacht voor deze boodschap. Een communicatie-abonnement, per url/jaar, kost € 300,- (ex. btw).

De Media Facilitair Journaal hebben de communicatie-abonnementen:

Agenda
  • Vermelding in de Agenda op de homepage van de website van het Facilitair Journaal met doorklik naar e-mailadres en adressen van website, Linkedin, Twitter, etc. waar de informatie en inschrijving van de abonnee staan.
  • Berichten (tenminste 2) in het E-zine van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
  • Berichten (tenminste 2) van opname in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal.
Bedrijven / Bedrijvengids
  • Opname gedurende één jaar onder Bedrijven/Bedrijvengids op de website van het Facilitair Journaal met doorklik naar e-mailadres en adressen van website, Linkedin, Twitter, etc.
  • Bericht van opname in de Bedrijvengids in het E-zine van het Facilitair Journaal.
  • Bericht van opname in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal.
Bedrijven / Naamkaartje
  • Opname gedurende één jaar onder Bedrijven/Naamkaartjes op de website van het Facilitair Journaal met doorklik naar e-mailadres en webadres, Linkedin, Twitter, etc.
  • Bericht van opname in de rubriek Naamkaartjes van de Bedrijvengids in het E-zine van het Facilitair Journaal.
  • Bericht van opname in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal.
Bedrijven / Personalia
  • Opname gedurende één jaar onder Bedrijven/Personalia op de website van het Facilitair Journaal met doorklik naar e-mailadres en adressen van website, Linkedin, Twitter, etc.
  • Bericht van opname in de rubriek Personalia van de Bedrijvengids in het E-zine van het Facilitair Journaal.
  • Bericht van opname in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal.
In woord en beeld / Blog
  • Opname gedurende één jaar in de rubriek In woord en beeld/Blog op de website van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder op de ingangen inhoudelijk, soort en thematisch.
  • Bericht in het E-zine van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
  • Bericht in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
In woord en beeld / Geschrift
  • Opname gedurende één jaar in de rubriek In woord en beeld/Geschrift op de website van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder op de ingangen inhoudelijk, soort en thematisch.
  • Bericht in het E-zine van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
  • Bericht in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
In woord en beeld / Nieuwsbericht
  • Opname gedurende één jaar in de rubriek In woord en beeld/Nieuwsberichten op de website van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder op de ingangen inhoudelijk, soort en thematisch.
  • Bericht in het E-zine van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
  • Bericht in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
In woord en beeld / White-paper
  • Opname gedurende één jaar in de rubriek Kennisbijdragen op de website van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder op de ingangen inhoudelijk, soort en thematisch.
  • Bericht in het E-zine van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
  • Bericht in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
Kennisbijdragen
  • Opname gedurende één jaar in de rubriek Kennisbijdragen op de website van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder op de ingangen inhoudelijk, soort en thematisch.
  • Bericht in het E-zine van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
  • Bericht in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
  • Extra. Opname met één pagina in het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
Personeel / Detachering
  • Opname gedurende één jaar in de rubriek Personeel/Detachering op de website van het Facilitair Journaal met doorklik naar e-mailadres en adressen van website, Linkedin, Twitter, etc. waar de gemelde detachering staat.
  • Bericht in het E-zine van het Facilitair Journaal met doorklik naar het waar de gemelde detachering staat.
  • Vermelding in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal.
Personeel / Projectbasis
  • Opname gedurende één jaar in de rubriek Personeel/Projectbasis op de website van het Facilitair Journaal met doorklik naar e-mailadres, webadres, Linkedin, Twitter, etc. waar de gemelde detachering staat.
  • Bericht in het E-zine van het Facilitair Journaal met doorklik naar het webadres, waarop de gemelde aanbieding op projectbasis staat.
  • Vermelding in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal.
Personeel / Vacatures
  • Vermelding in de rubriek Personeel/Vacatures op de website van het Facilitair Journaal met doorklik naar e-mailadres, webadres, Linkedin, Twitter, etc. waar de vacature staat.
  • Berichten (tenminste 2) in het E-zine van het Facilitair Journaal met doorklik naar het webadres, waarop de gemelde aanbieding op projectbasis staat.
  • Vermeldingen (tenminste 2) in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal.
Producten / Productoplossing
  • Opname gedurende één jaar in de rubriek Producten/Productoplossingen op de website van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder op de ingangen inhoudelijk, soort en thematisch.
  • Bericht in het E-zine van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
  • Bericht in de rubriek Signalementen van het schriftelijke en gedigitaliseerde Facilitair Journaal met de functie Lees verder.
Producten / Productwijzer
  • Opname met een Bedrijfsprofiel gedurende één jaar in één Productwijzer naar keuze in de rubriek Producten op de website van het Facilitair Journaal.
  • De abonnee mag tenminste 2 uitgewerkte begrippen voor de Productwijzer aanleveren, die worden geplaatst in zowel de rubrieken Producten/Productwijzer als Overzicht/Omschrijvingen op de website van het Facilitair Journaal, compleet met auteursnaam en doorklikken naar ieder gewenst e-mail- en webadres. Op voorwaarde, dat de uitgewerkte omschrijving voldoet aan de redactionele uitgangspunten.
  • Bericht van opname in het E-zine van het Facilitair Journaal met de functie Lees verder.