Cartoons

Printer bron van frustratie

Zesendertig procent van de medewerkers geeft de printer wel eens een verbale uitbrander als die niet werkt zoals verwacht. Veertien procent verkoopt de printer zelfs wel eens een klap. Dit blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van printerfabrikant HP. De voornaamste redenen om wél te printen zijn volgens het onderzoek voor 52 procent van de mensen dat het aangenamer leest. 25 procent van de mensen neemt graag documenten mee naar een vergadering. Van de medewerkers die liever niet printen, zegt 40 procent dat ze het milieu willen sparen. Dat Nederlandse werknemers milieubewust printen blijkt uit het feit dat twee derde van de ondervraagden nooit een print bij de printer laat liggen. Een derde maakt zich wel eens schuldig aan onnodig printgedrag, 7 procent doet dit zelfs dagelijks. Bij zakelijk printen blijkt uit het onderzoek van HP dat snelheid (21 procent) en betrouwbaarheid (19 procent) het meest belangrijk zijn. Bovendien willen werknemers dat het aantal storingen flink omlaag gaat. Ook geeft een ruime meerderheid aan niet tot maximaal 15 seconden op een printopdracht te willen wachten (60,4 procent). De gemiddelde printer wordt gelukkig steeds sneller.Printer bron van frustratie