Bedrijfsnieuws

De vijf voordelen van een digitale receptie

De top vijf voordelen van een digitale receptie

Een digitale receptie is hot! Veel bedrijven en organisaties gebruiken een dergelijke oplossing om ontmoeten makkelijk te maken in hun organisatie. Want de receptie kan niet altijd bemand zijn: de receptiemedewerker moet ook lunchen, post ontvangen, de telefoon opnemen en gasten begeleiden naar degene waar zij een afspraak mee hebben. Er zijn enorm veel voordelen, maar wij hebben de top vijf voordelen van een digitale receptie voor u op een rij gezet.

Wat is een digitale receptie ook alweer?

Voordat we beginnen is het belangrijk dat we wel even helder hebben wat een digitale receptie ook alweer is. Met een digitale receptie wordt vaak een aanmeldsystem, aanmeldzuil of digitaal bezoekersregistratiesysteem bedoeld. Dit zijn termen die door elkaar heen worden gebruikt, maar eigenlijk hetzelfde bedoelen. Een bezoeker meldt zich bij de ingang aan via de digitale receptie en de ontvanger van het bezoek krijgt automatisch een seintje, terwijl de receptiemedewerker zorgt voor een warm welkom.

Top 5 voordelen van een digitale receptie

De vijf meest genoemde voordelen die onze klanten ervaren zijn:


1) Overzicht van alle aanwezige personen in het pand

U weet dankzij de digitale receptie wie er wanneer uw bedrijf hebben bezocht of nog in het pand aanwezig zijn. Belangrijk om te weten, zeker bij een calamiteit! En handig dat u dit dan in één oogopslag kunt uitdraaien. Extra tip: veel organisaties gebruiken de digitale receptie ook als aanmeldsysteem voor eigen medewerkers.


2) Minder communicatietijd

Met een digitale receptie bespaart u tijd in de communicatie. Telefoontjes of mailtjes over en weer zijn niet meer nodig: de ontvanger van het bezoek krijgt direct na de aanmelding een seintje.

Meer informatie


3) Controle over maximale bezoekcapaciteit

Een pand heeft vaak een maximale capaciteit en met een dergelijk systeem kunt u dit makkelijk bewaken, zonder dat daar spreadsheets of lijsten voor nodig zijn.


4) Zekerheid dat u voldoet aan wet- en regelgeving

Vanuit HACCP, ISO, Arbo en AVG/GDPR zijn er allerlei eisen bij het ontvangen van bezoek op uw locatie. Een daarvan is het bijhouden van een logboek en met een digitale receptie regelt u dit supereenvoudig en op één locatie.


5) Geef gasten een warm welkom

Last but not least: geef uw gasten een warm welkom. Een digitale receptie is immers een hulpmiddel om bezoekers een warm welkom te bieden: een verlengstuk van uw receptie.

Nieuwsbank banner