Bedrijfsnieuws

Groeiend mobiel gebruik in de huidige maatschappij

Het mobiele gebruik nam in de afgelopen jaren enorm toe. Zo is in de huidige maatschappij een smartphone niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Dit heeft nadelen, maar ook zeker voordelen.

De smartphone brengt ons gemak in dagelijkse routines. Iemand een bericht sturen kan binnen enkele seconden en we kunnen via onze smartphone kleding, schoenen en zelfs boodschappen bestellen. Daarnaast kunnen we ook afspraken maken bij de huisarts of bij te gemeente en kunnen we met een online reserveringssysteem een tafeltje reserveren in een restaurant.

Doordat tegenwoordig dagelijkse handelingen per smartphone worden uitgevoerd, is het belangrijk dat bedrijven meegroeien met de consumenten. Veel bedrijven groeien hier al in mee. Zo kunnen veel dagelijkse routines al via onze smartphone worden afgehandeld. Dat toont aan dat veel bedrijven al mee gaan met het mobiele gebruik van consumenten. Maar er zijn nog veel meer branches waarin bedrijven mee kunnen gaan met het mobiele gebruik.

Doordat bedrijven meegaan met de tijd en aan blijven haken met de behoefte van de consument, wordt de klanttevredenheid verbeterd. De beleving die de klant of gast doormaakt, is het belangrijkste aspect voor de klanttevredenheid. Gemak is hierbij enorm belangrijk.

Ideale oplossing

Een veelvoorkomend probleem voor een hotel, camping of zorgcentrum is dat klanten en gasten hun pasje of sleutel van de kamer kwijtraken. Daarom zijn bedrijven genoodzaakt om meerdere pasjes of sleutels te hebben, voor het geval dat een klant of gast zijn of haar pasje of sleutel kwijtraakt. Dit kost de bedrijven tijd en geld en tegelijkertijd is het vervelend voor de klant of gast. De kans dat een klant of gast zijn of haar mobiele telefoon kwijtraakt, is een stuk minder groot. De kamer kunnen openen via een smartphone, is hier daarom de ideale oplossing. Bedrijven hebben hierdoor minder administratief werk en de gast kan altijd de kamer openen. Er is voor de gast geen drempel om dit te doen, want de gast zal de smartphone toch vaak gebruiken. Daarnaast blijf het mogelijk om de deur te openen met een sleutel of pasje.

Geen drempel

Voor het bedrijf is er ook geen drempel. Zij kunnen vanuit het systeem de sloten beheren en geven de klant of gast door middel van een link toegang tot bijvoorbeeld hun hotelkamer, kantoor, studentenhuis of zorgcentra. Zodra de klant of gast uitcheckt, vervalt de link. Door deze automatisering wordt voor zowel de klant of gast als voor de beheerder van het bedrijf de toegang en beheer gemakkelijk gemaakt.

Meer informatie
Nieuwsbank banner