Inleiding

Zes gratis digitale evenementen

De Media Facilitair Journaal beginnen komend voorjaar aan de organisatie van 6 digitale evenementen. De evenementen hebben een gelijkaardige opzet. Alle evenementen zijn gekoppeld aan een (sub)rubriek, die door het hele jaar heen wordt aangevuld met nieuwe berichten en achtergrondbijdragen:

  • Kennisbijdragen (21, 22 en 23 april);
  • Deskundigheden (19, 20 en 21 mei);
  • Noviteiten / oplossingen (23-24 en 25 juni);
  • Vraag & antwoord (6, 7 en 8 oktober);
  • Kijk & vergelijk (3, 4 en 5 november);
  • Trends & thema’s (1, 2 en 3 december).


De bedoeling van deze digitale evenementen is om gedurende 3 dagen alle bezoekers van de website gedurende een korte periode onbeperkt kennis te laten maken met wat de bijdragen in de media Facilitair Journaal door het gehele jaar aan zijn vaste bezoekers te bieden hebben.

Naast de aanleveraars van bijdragen met hun specialiteit, kennis en producten/diensten, komen ook de veelzijdigheid van het aanbod op de website als platform voor de verantwoordelijken in het Nederlandse taalgebied op het gebied van werkplekken, gebouwbeheer en werkomgeving aan de orde.

Gedurende de dagen van een digitaal evenement kunnen bezoekers aan de hand van de berichten in het overzicht van de desbetreffende rubriek op hun gemak kijken, welke bijdrage zij willen lezen, of naar welke zij willen luisteren of kijken. Uiteraard dienen bezoekers daarvoor wel op de website te zijn ingelogd, maar dat is een standaard voorwaarde voor een bezoek aan de website. Voor het overige zijn er geen beperkingen om alles in te zien, te luisteren, te lezen of om contact te leggen met de aanleveraars van de bijdragen.

Alle evenementen worden gehouden van woensdag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Deelnemende bedrijven zijn gedurende de uren van openstelling bereikbaar via een spreek-luisterverbinding, zoals Teams, Zoom of Skype. Verder zijn er participerende bedrijven, die niet meedoen met een spreek-luisterverbinding, maar aan wie wel vragen gesteld kunnen worden of informatie gevraagd. Daarnaast zijn er deelnemers met wie enkel door middel van ‘Meer informatie’ in contact gekomen kan worden. Zoals de lezers van het Facilitair Journaal gewoon zijn, zijn alle deelnemende bedrijven overzichtelijk gerangschikt. Omdat de bouw van enkele rubrieken nog in volle gang is, kunnen de berichten daarin nog niet bekeken worden. In de loop van het komende voorjaar zullen alle rubrieken zijn gebouwd en in te zien. Dan volgen ook de uitnodigingen om aan deze rubrieken bij te dragen.

Wie niet wil wachten op de afbouw van deze rubrieken kan contact opnemen met redacteur Ton Rooijakkers, ln.laanruojriatilicaf@ofni of communicatie adviseur Edwin van de ven, ln.laanruojriatilicaf@nev.dv.niwde